Alvorets time var kommet. . .

Fredag etter undersøkelsen, litt kos og en høneblund, kom fysioterapauten for å sjekke Liljas reflekser og tilstedeværelse. Hun bøyde og tøyde på henne i alle retninger, og stakkar lilja som i utgangspunktet var blid og sulten (..og jeg gledet meg til å prøve å amme igjen) ble utslitt av prosessen, og sovnet som en stein rett etter treningstimen – og atter en ny forbanna sprøyte med melk ble gitt. Når skulle det bli min tur?? Lyspunktet her var vell at Robin fikk lov til å være “melkesjef” for en gangs skyld, og fikk ansvaret for å presse inn melken. ” En i minuttet” – fikk han beskjed om. Så der satt han med stopperklokka og morsmelka.

Denne dagen gikk også med til å slappe av med Lilja på fanget. Omsider fikk jeg prøvd meg på amming, og hun klarte to hele måltider – UTEN SPRØYTEMELK! jippii… så stolt, både jeg og Lilja!

Mamma stakk innom en tur med proviant og nødvendigheter. Jeg merker at selvpleien blir satt i et annet fokus i slike situasjoner, og det at så mange sier at kiloene forsvinner den første tiden, er faktisk sant. Selvfølgelig så får man ikke fix ferdig beach kropp med innebygd sixpack 1 uke etter fødselen, men bikini skal jeg nok klare å gå i !
(..og for de som måtte lure på hvordan magen min ser ut nå…så må dere faktisk bare lure!!)

…..så lenge ikke mamma fortsetter å komme med store skolebrød, så skal dette gå bra !!!

KVELDEN KOM, og legen på vakt ville snakke med oss.
“Vi tar et møte angående MR undersøkelsen om en times tid”, sa hun.

Hjertet mitt har aldri pumpet så mye som da vi gikk de ti skrittene fra Brumlemann og inn på et kontor. Alle verdens tanker og følelser suste gjennom meg, og jeg rakk egentlig ikke registrere at vi hadde kommet oss inn på rommet og satt oss ned.



Det å gå fra å ønske seg et friskt barn mest i hele verden, til å godta alt, for prisen av livet til barnet ditt, er kort. Vi hadde forberedt oss på det meste, og ble overrasket over oss selv hvor fort vi aksepterte. Hvor lett det var å skifte fokus og hvor lett det var å innstille seg på et annet utfall. Vi var glade i henne uansett hva beskjeden var. Hun var datteren vår for enhver pris. En premie i seg selv. Ingen vedsidenav. Hun var alt for oss.  

“Jeg er så heldig å få være på vakt i dag, og overrekke dere nyheten om at Lilja Ambrosia er så frisk som hun kan være”

Du kan kanskje skjønne at jeg gråter når jeg skriver dette. Og at det nå bare er gledestårer…!

JENTA VÅR ER FRISK!!!

MR undersøkelsen var så fin som den kunne være. De kunne ikke se noe, men kunne selvfølgelig ikke utelukke at det skjenne noe senere. Uansett var dette det beste resultatet de kunne håpet på, og at vi burde nå fokusere på det som kom, og la spekulasjoner hvile.

Selvfølgelig, sa jeg. Jeg gråt og gråt og gråt..for en lettelse. Flere gravidkilo raste av i en fei, og skuldrene lette som fjær. Jeg kysset verdens beste kjæreste midt på truten, og gråt litt mer.

Elsker dere, familien min <3

29 kommentarer
    1. Åh, så godt å lese, Rachel! 😀 Kjempegode nyheter!
      Gratulerer så mye 🙂
      Håper vi treffes når junijentene skal ut igjen en gang 🙂
      Helene på juni!

    2. Kjenner deg ikke, men ble tipset om bloggen din. Er inne minst 10ganger daglig, og ser om du har oppdatert. For en fantastisk blogg, og fantastisk måte å skrive på. Har ikke for vane og kommentere blogger, men må bare si gratulerer med ei nydelig (frisk) pie!!
      Har selv tilbringt utallige timer på klatremus og de andre rommene. nå er jenta vår 6 mnd, men tiden på ni sitter som støpt.. Lykke til videre, og nyt dagene!!
      Man får aldri mer enn man er i stand å takle! Det tror jeg iallefall..

    3. Så gode nyheter!!! Selv om jeg ikke kjenner deg, har jeg følgt bloggen din ei god stund. Og har vært innom her flere ganger den siste tiden, for å høre om det har kommet noen nye nyheter. Nå må dere bare kose dere med det nye familiemedlemmet 🙂

    4. Åh så utrolig herlig å høre!! Nå renner det noen tårer her også gitt. Har sjekket bloggen din flere ganger daglig, og vært såååå spent på MR resultatene! Kan ikke annet enn å si HURRA! 😀

    5. Så godt å høre, selv om det er slik som du skriver, at en aksepterer alt. Ingenting er bedre enn at hun er frisk som en fisk.. Herremin jeg ble virkelig glad nå!
      Lykke lykke<3<3<3<3

    6. Ååå, gråter noen tårer sammen med deg. Så herlige nyheter!!! Jeg fikk selv en jente for 3 mnd siden, og kan ikke engang forestille meg hva dere har gått gjennom…. MEN NÅ KAN DERE NYTE, NYTE, NYTE 🙂

    7. For en lykke:) Kjenne dokker ikke, men har vært inn flere ganger om dagen for nyheter. Gratulerer så masse te alle 3:) No kan dokker endelig få nyte det å få ei lita tulle, når alle spørsmål er besvarte:):)

    8. Fantastiske nyheter å kåm hjem t:) Æ smile fra øre t øre å e så glad så glad for dokker<3 Lilja e virkelig tøff,å d e dokker å:) Kos dokker,å NYT amming,ammetåke å fineste Lilja<3 Vart VÆLDIG glad no:) D her varma et gravid mammahjerte<3 KLEM

    9. Åååh, gratulerer så mye til dere begge! Jeg har krysset fingrene for dere og tenkt så utrolig mye på dere og det og nå få komme inn og lese om at lilja er frisk fikk tårene mine til og trille!
      Jeg er så utrolig glad på deres vegne og Mathias hilser så utrolig masse! Dere er/har vært så sterke og du burde virkelig være stolt <3
      Gleder meg til og hilse på dere en dag =)

    10. Å, nå ble jeg skikkelig glad på deres vegne!!:) Jeg kom over bloggen din for noen dager siden, også klarte jeg ikke å finne den igjen før nå. Var så spent på hvordan det hadde gått med MR´en. Så herlig at hun er frisk da, skjønne jenta!:D
      Ønsker dere alt godt fremover!:)

    11. å så FANTASTISK at alt var bra på MR undersøkelsen, jeg har vært inne mange ganger å sjekket for jeg har tenkt på dere i dag 🙂 helt nydelig lille Lilja :):)

    12. så fantastisk bra, nå gråter jeg og – dette mammahjertet gleder seg på deres vegne, Kos dere masse med nydelige Lilja, nå er det snart hjemreise og ett nytt liv kan begynne 🙂

    13. Er så glad for at det går bra med prinsessa deres =) Har fulgt med spent på hvordan det skulle gå…
      Ønsker dere lykke til vidre med barselperioden =)

    14. Jeg har vært fast leser lenge og synes det var kjempekoselig å se dere alle tre på City Syd i dag. Jeg hadde lyst til å komme bort, men følte jeg ikke kunne. Uansett, gratulerer så masse med at dere har fått komme hjem fra sykehuset og den lille prinsessa deres! 😀

    15. Gratulerer begge to med ei nydelig jente! Glad for å lese at alt gikk så bra tross en tøff start for Lilja! Er forresten veldig godt å se at du ikke har/tar deg tid til å oppdatere for det tyder på at spedbarnslivet har begynt for dere “på ordentlig”. Hektisk (kanskje?) men herlig:) Kos dere med den nye tilværelsen!

    16. Tenk at alle bekymringer ble lagt død idag! For en fantastisk nyhet. Dere har virkelig fått igjen for å godta alt så raskt. Tenk at premien for svangerskapet ble akkurat som forventet likevell.
      Du er en sann ispirasjon Rachel. Er ikke mange som hadde hatt den innstillingen du og din kjære har hatt i tiden som har vært. Dere burde være så innmari stolte av dere selv =)

    17. <3 Åh for en HERLIG nyhet :) Kjempegøy å lese her å se den gode nyheten :) Som mamma selv, så må jeg innrømme at blogginnleggene dine har rørt hjerte mitt, og jeg er så lettet over å lese her nå, å se at hun er friskmeldt :) KOS dere og nyt babytiden :) Det fortjener dere virkelig!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg