Soverom(s) + oppdateringer

Da var vugga verdig oppreid. Vasket og nystrøket. Soverommet er rundvasket og jeg er klar som et egg.

For noen dager siden skrev jeg et innlegg om at jeg gruet meg til fødselen. Etter mye tenking, og et skritt nærmerel, kjenner jeg at kroppen har blitt litt roligere. Det faktum at jeg skal presse ut en over 3kg unge innen forhåpentligvis en uke eller to er kommet for å bli. Det skal skje, og om jeg velger å grue eller glede meg er kun opp til meg selv. Jeg velger å være positiv, og tenke “at dette klarer jeg”.

En klok dame sa:
” tenk på de som har en kronisk sykdom, som konstant har vondt uten å vite når det går over, om de bli bra og hvorfor de har smerte. Du, på den andre siden har valgt smerten selv. Du har selv valgt å bære frem barnet, og vet hvorfor smertene er der. Smerten er i den forstand kortvarig, og etterfulgt av en premie. Premien er unik. Du er heldig som får oppleve denne typen smerte”.

Så dette skal jeg også klare, som alle dere andre mødre der ute.

Ellers så går det ihvertfall i riktig retning når det gjelder fødsel (…pussig nok). Den berømte slimproppen har gått, og etter mytene og nattskravleri tar det mellom 1 – 7 dager før fødselen er i gang. Da velger jeg å se bort ifra de skribleriene om at det også kan ta flere uker. La optimismen seire!

. . . . og for den som ikke vet hva det huleste jeg snakker om, så kan du søke det opp på nettet, eller bare la tankene svirre og lek litt med ordet, så finner du fort ut hva det er for noe  😛 Slike groteske utdypninger trenger jeg ikke komme med her. Det skal jo tross alt være barnevennlig? :p 

(..morrojenta? – eller bare for lite sosial omgang om dagene????)

Her er bildet fra soverommet hvor lillemor skal ligge <3



6 kommentarer
    1. Sååå fin! No fikk æ lyst å bynn med kurva mi å.. Æ lå i deinn når æ va lita så må trekkes om.. Trur æ ska få med mams å kjøp stoff te uka æ…åååååå

    2. Krysser fingrene for at det begynner å forberede seg ihvertfall! Til termin er liksom OK…det er jo snart bare en uke til 🙂 og helga pleier jo å gå fort ! 🙂

    3. Cecilie: takk 🙂 skal legge ut når jeg får tatt litt bilder 🙂
      Sindyblog: Takk 🙂 Det er arvegods fra familien til Robin, så den begynner å bli en del år. Er skiftet trekk osv på den da, freshet opp litt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg