Utålmodig, allerede??

Åneeei… jeg begynner å bli utålmodig på at lillemor skal komme! I går fødte en venninne av meg, Natalie Sæther, en nydelig sønn, og jeg er grønn av sjalusi på at hun har fått herligheten til verden og startet familiereisen. Han var helt perfekt!

Det er nå under en måned til termin, men jeg har begynt å håpe på at hun kommer litt tidligere enn det. Robin ble født 3 uker for tidlig og veide rundt 2500 gr, mens jeg ble født en uke etter tiden og veide rundt 3500gr. Forhåpentligvis så blir det ingen gigantunge som skal ut. Ja, for uansett hvor sterk jeg er både fysisk og psykisk til vanlig, så gruer jeg meg mer og mer til fødselen. Jeg gruer meg til å ikke ha kontroll på kroppen eller smertene. Selv om jeg vet at det er verdens beste premie som venter, så gruer jeg meg virkelig.. jeg som trodde jeg ikke skulle ofre fødselen en tanke. . .

JEG HAR TERMIN 6 – 6 – 2011: NÅR TROR DU HUN KOMMER??

Kom da lille venn?? 

6 kommentarer
    1. Nyyydelig bilde av deg, Rachel :)) Måtte forresten vise profilbidet ditt i går til sambo 🙂 Han kjenner fotografen, og skryter han opp i skyene!! Minne for livet 😉
      Hold on, be strong!! Ikke bruk energi på å grue deg til fødsel, spar det heller til å glede deg til premien! Husk, alt hva du måtte oppleve av smerte, er glemt i det øyeblikket du har henne i armene!!
      Goklem fra oss her i Tromsø <3

    2. Så leng du ikke tar nå kjerringråd trur æ hu blir til termin 😉 + – et par daga…. Fødselen kan du tenk ALLE gravide må gjennom, så d går bra 😉 GRATTIS TIL NATALIE 😀

    3. Er også utrolig misunnelig på venninner som har født. Kjenner et par som hadde termin en måned før meg. Men ser jo at de med termin samtidig som oss (har 7.6) begynner å føde nå.
      Jeg gruer meg til fødsel jeg også, samtidig som jeg gleder meg. Gleder meg til å se hvordan jeg takler det, men gruer meg til å ha vondt så lenge. Trodde ikke jeg skulle gidde å bruke energi på det, men det virker så rart at den store klumpen som ligger inni magen der skal ut den veien.

    4. Mitt beste tips er å ikke fokusere så mye på termin datoen og ikke stresse den siste tiden. Drikk masse vann, sov og samle krefter til den store jobben du har foran deg. Det er ikke noe vits i å bruke energi på å grue seg, for ut må hun uansett og det gjør vondt! Masse lykke til:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg