Svangerskapskontroll og Symfysemål

Da har jeg vært på svangerskapskontroll, og alt ser bra ut med både meg og lille 🙂 Ikke noe er bedre enn det.

Per uke 35 +6 ligger jeg ca midt på kurven eller bitte bitte litt under, med 32 cm over magen. Hjertelyden til lille ligger på rundt 150, og min på normalen. Pussig nok fortsetter jeg å gå opp i vekt, og har nå rundet et tall jeg aldri har nærmet meg før! Pilen viste 61, og det vil si at jeg totalt har gått opp 11 kg hittil i svangerskapet – på over 8 mnd.



5 kommentarer
    1. Hehe.. Når jeg måtte se 90!!! tallet i øynene var det rett før jeg bare gravde meg ned :P! Nå har jeg en veldig “tung” kropp sånn ellers og da,men håpet liksom på at dette svangerskapet skulle jeg klare og holde meg til en lav vektøkning.. Med Jonas så måtte jeg se 100!! tallet i hvitøye =P!.. Trøster meg med at det går vekk igjen altsammen =)!

    2. Så spennende! Jeg har sett 70-tallet, og det var EN syk følelse 😛
      Masse lykke til, vi har ikke termin så langt unna hverandre vi 😉 er selv 37+3 i dag!

    3. Du, jeg vet ikke hvor mange lesere du har, men jeg syns dere skal være varsomme med å bruke konkrete tall som “MYE” ift vekt. Jeg er en person som veier i underkant av 70kg når jeg er på mitt slankeste. Er muskuløs og sterk i kroppen, og det veier nok mye. Så da kan dere bare tenke dere hvor jeg ender nå som jeg er gravid. Opp 5-6 kg allerede, and more to come. Men jeg er vel ikke mer “uvanlig” eller “unormal” enn jenter med en før-vekt på 45-50 kg?

    4. Bella Bulldog: Jeg skjønner hva du mener. Noen er mer omfintlige om dette tema enn andre. Jeg er kanskje en av de som tenker over tallet som stadig øker og øker under graviditeten. Hvor mye man legger på seg under graviditeten er individuelt, og trenger ikke ha noen sammenheng med hvordan man er “til vanlig” eller før svangerskapet. Ofte er det relatert til hvordan din mor bar barn. Mamman min la ikke på seg spesielt mye med meg, fikk minimalt med vann i kroppen og hadde så og si ingen plager – jeg har gått i samme bane. Jeg synes selv 11 kg vektøkning er mye i forhold til hvor opptatt jeg er av dette tema, men i og med at jeg er gravid og bærer på fremtiden, så har jeg valgt å se gjennom fingrene på vekta, og heller kose meg. Antall kg spiller ingen rolle, så lenge barnet har det bra og jeg er i fin form 🙂 Lykke til med svangerskapet. Prøv å slapp av, det tror jeg du får mer igjen for 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg