Ventetiden mot fødsel..

Det begynner å nærme seg slutten, og tankene rundt fødselen smyger seg sakte men sikkert frem. Jeg har ikke tenkt så mye over det, enda, og føler heller ikke det er noe jeg kan forberede meg så mye på. . .

Hva skal man liksom sammenligne det med? Jeg har hatt vondt, veldig vondt, mange ganger, men når folk sier at det er en smerte du aldri har opplevd før du har født, så kan man jo begynne å gruble seg grønn. . . så jeg prøver å vri tankene over på tiden etter smerten. Det å få se lillemor tror jeg kommer til å bli det største øyeblikket i hele mitt liv. Nesten så jeg får tårer i øynene her jeg sitter å tenker på det.

Hun kommer til å være nydelig. Helt perfekt.

Jeg gleder meg til å se Robin holde henne for første gang.


<3


7 kommentarer
    1. Kjenner meg igjen i det du skriver. Hvordan smerten blir og sånn kan man egentlig ikke forbrede seg på tror jeg. Selv har jeg termin om fire dager, så ønsker deg masse masse lykke til =)

    2. Mange sier at det er utrolig mye smerter, men mange jeg har snakka med er uenig.
      joda selvfølgelig er det ikke god, men tror det er veldig inviduelt om hvor vondt det gjør, hvor mye man tåler og hvordan fødselen går. men tror man glemmer smerter når man får nurket sitt i armene =)
      Masse Lykke Til ! 😀

    3. De gjør drit vondt. Ferdig med det. Du har glemt det to minutter etterpå uansett. Vi er skapt utrolige sånn! 🙂
      Uansett, selvfølgelig har vi alle ulik smerteterskel, men alle fødsler er ulike og. Jeg hadde stormrier i 10 timer,som endte med 2 timer utpressing av en gullklomp på 5 kg, ..så tipper min neste fødsel blir e.n.k.e.l. He he!
      Masse lykke til.

    4. Ikke tenk så mye på det, men gled deg til det skjer.. Da er det ikke lenge igjen til du fr se henne 🙂
      Riene bygger seg opp gradvis, så du begynner ikke med å ha døds vondt! Men de siste riene er ikke gode, men det kommer du deg fint igjennom. Litt kjefting og sånt må du regne med at du gjør. Jeg gikk inn i min egen boble, kjeftet og følte at guttungen aldrig ville komme ut.. Men når ungen endelig er der, glemmer du ganske mye av det.
      De som sier du glemmer alt må du ikke høre på, for det gjør du ikke 😉 Alle fødsler er forskjellige og alle har sin måte å bearbeide hendelsen på. En har faktisk født et barn, det er STORT det! 🙂 Tok meg litt tid før jeg skjønte at jeg faktisk hadde gjennomgått en fødsel og bestemte meg fort for å ikke gjøre det igjen, men obs! Tiden leger visst alle sår og snart er det min tur igjen 😉 Gru-gleder meg 😉
      Lykke til!

    5. Det er vel ganske individuelt. Jeg hadde like vonde rier i streng timer. Begynte for fullt med en gang. Lykke til:)

    6. Syntes folk er flinke til å skremme jeg. Men det er jo ikke så mye å gjøre med at vi skal føde og smerten kommer uansett. Så jeg ser ikke noe poeng i å bruke energi på å grue meg til det. Det viktigste tror jeg faktisk er å tenke på at det er en grunn til at det gjør vondt og at det ikke er farlig. Man har gode flink folk rundt seg som vet hva som skjer og som bare er det for å hjelpe deg og barnet.
      Gleder meg også utrolig mye til å se kjæresten holde babyen og til å se reaksjonen hans i det hun kommer ut. Også gleder jeg meg til å være en familie sammen og ha en liten som alltid skal være med oss hjem og som vi skal passe på og gjøre alt godt for. Jeg tror den smerten er verdt det x 1000.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg