27 + 3 og sprekkferdig!

Hallo i luken… !
Jeg er snart inn i min 7 svangerskapsmåned, og føler meg allerede sprekkferdig. I går da Robin hadde laget middag, klarte jeg knapt lukte på maten før jeg var mett.. Eller, jeg var ikke mett, men magen sa stopp.. det var rett og slett ikke plass til mer…! Lille krever plassen, og det skal hun sannelig få..så fra nå av må jeg velge mat med omhu…! Fra uke 26 da vi dro på ferie, til nå har jeg vokst masse. jeg skal til JM kontroll på torsdag, så da blir det “spennende” å se hvor mye jeg egentlig har lagt på meg..! Jeg tørr faktisk ikke tippe engang…gjør du? 😛

Jeg leste her om dagen at lungekapasiteten er større når man er gravid, men man oppfatter det som at man blir mer tungpustet og i dårligere form. Merkelig! I kroppen min føles det ut som at lungene, hjertet, magesekken og alt det som hører med er nedprioritert, og at lille der inne danser og hopper rett som det er.

Heldigvis har hun begynt å få et fast søvnmønster, slika t det er lettere for meg å følge med at alt er som det skal… Mellom 04-07 på morgenen, sånn rundt 16-17 tiden og når jeg legger med rundt 22-23 er det mest aktivt. Ellers hvis jeg spiser noe kjempegodt, løper litt, stresser, ligger på feil side osv, så sier hun ifra.. Ja, for hun har nemlig en egen siden jeg må ligge på. . hvis jeg ligger på ryggen blir jeg svimmel og ligger jeg på den ene siden blir jeg også svimmel + at hun sparker meg i siden da…. så da må mor føye seg for å få sove!

… klar for strandliv!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg