Magebilde Uke 24

Den berømte uke 24 er her
..da sies det at om barnet velger å komme nå, så gjør legepersonalet alt de kan for å redde barnet. Det er nå ferdig utviklet, men likevell bittebitte lite..!

“..men lille venn, du har vell ikek tenkt til å komme allerede nå??”.… og takk for det!

Vekt: 650 gr
CRL: 21
Full Lengde: 29 cm – det er sykt…!

I dag var jeg på kontroll hos en kjempehyggelig Jordmor (hun jeg begynte hos har selv gått ut i permisjon). Jeg har bestemt meg for å ta kontrollene hos Jordmor fordi jeg ikke er helt fornøyd med tiden legen min bruker + informasjonen jeg får. Jordmoren fortalte meg amsse jeg ikke viste, blant annet at jeg har veldig lavt blodtrykk som er årsaken til at jeg ofte blir svimmel…

HVORFOR KUNNE IKKE BARE LEGEN FORTALT MEG DET MED EN GANG?

..men at det var veldig bra at jeg hadde lavt blodtrykk – kun litt mer ubehagelig når jeg er gravid. Så det får jeg leve med.. så lenge jeg vet at alt er ok 🙂 Ellers snakket vi om hva som er lurt å gjøre/ikek gjøre når man skal ut å reise så langt som det vi skal… blant annet IKKE spise isbiter eller iskrem (softis), drikke masse masse vann, smøre meg mye pga tynnere hud under svangerskapet, ha med diverse norske medikamenter om man skulle spise noe man ikke tåler osv, sjekke forsikring ang baby og tidlig fødsel/komplikasjoner.

Et nyttig møte 🙂

Babymage jo…!

28 kommentarer

Siste innlegg