Strikkeprosjekt 1 = FERDIG!!

Da var jeg ferdig med strikkeprosjekt nr 1 – en babyullbukse. Helt enkel, og tror ikke jeg kunne begynt med noe vanskeligere. Nå derimot skal jeg strikke en sparkebukse med mønster…og det har jeg ihvertfall aldri gjort før!

Denne oppskriften er fra Dahle, strikket med Lanett garn. Alt er strikket på rundpinne. Først ca 6 cm rett/vrang bord, deretter glattstrikk i ca 13 cm, så strikket jeg hvert ben for seg. Det er en liten mønsterkant helt nederst på beinet, men litt vanskelig å se pga blitzen. Så rett/vrang strikk i 5 cm. Vrangbordene brettet jeg dobbel og sydde. Mellom beina er det også sydd bittelitt. Strikk i livet.

Lurte på om jeg skulle sydd inn en lilla blondekant hel nede ved føttene, bare som pynt. Men vi får se.

 

Hva synes du?

16 kommentarer

Siste innlegg