Kvalmende mett over lengre tid??

Seriøst, har magesekken blitt mindre og magen større, eller?? Er det slik det fungerer, at magesekken blir mindre når babyen vokser? Jeg synes ikke jeg har spist SÅÅÅ mye i dag, men kan ikke akkurat si jeg føler meg som den brokkolin her akkurat! ! ! ! ! bare jeg lukter på et eple så er jeg jo mett…men næring må man jo ha!!

Det slo meg faktisk her om dagen at det er slik man blir feit. JADA, slapp av, jeg er ikek feit, kommer aldri til å bli det, og har ingen planer om å gjøre noe spesielt for å ikke legge på meg nå når jeg er gravid. MEN tanken slo meg da jeg hadde gledet meg til å spise blåbær med vaniljesaus hele dagen, men etter middag var jeg så mett at jeg så vidt orket å reise meg fra soffaen. Til tross for mettheten hadde hjernen SÅÅ lyst på, at ejg måtte spise det liekvell… og da slo det meg at det er slik man blir feit 😛 De som virkelig er store tenker jeg på.. som spiser uten å egentlig være sulten, men spiser fordi de vet at det er godt og at de hadde lyst på det tidligere… !

… og i dag er det onsdag, guttene er å trener, mens jeg orker ikke trene fordi jeg er sååå mett etter LUNCH! er det mulig?!? to vitaskiver med makrell og hvitost, og jeg makter ikke engang tenke på å trene, nå 6 timer senere!

jeg lager jo middag til guttene etter de har trent, så i dag, blir det på bestilling: Hamburgere… og med den lille innflytelsen jeg får, ble det grove hamburgerbrød, sånn i tilfelle jeg skulle få matlysten tilbake!!

Kvalmende metthet kan jeg vell kalle det!  – men alikevell sultfølelse + rumling i magen + lyst på noe..

Merkelig den kroppen her. Hvis ikke er det ei meget kresen og matbevist jente jeg har med å gjøre nede i magen min. Og det er igrunn helt greit at det går den sunne veien, og ikke motsatt 🙂

 

Nå blir det ny rutinesjekk hos legen i morgen, så da regner ejg emd at hun sier “det er nok helt normalt i din situasjon” 😛 ..ja, så etter jeg nevnte for dere at ejg var svimmel osv, så begynte jeg på gravid og amme vitaminer, og vips så var det borte… så det skulle abre litt syting og vitaminer til før jeg var frisk som en fisk!

Sånn nesten ihvertfall :D:D

 

4 kommentarer
    1. Jeg opplevde etter den perioden jeg hadde med mye oppkast og lite mat at magesekken krympet, for det er normalt, uansett om man er i ett svangerskap eller ikke. Og når matlysten begynte å komme tilbake, ca 2-3 uker siden så ble jeg stapp mett med en gang! Fort mett og fort sulten… huff. 😛
      Det kommer nok!

    2. Kutt ut brød og frukt, og spis grønnsaker og suppe istedenfor. Godt for deg og mye bedre for lille i magen<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg